Beyaz Kinoanın Fayları



Merhaba

Sizlere Beyaz Kinona nın Faydalarından bahsetmek istiyorum.
Ülkemizde bir kaç yıldır popüler olan kinoa tohumları, Gluten içermiyor.




Peru, Güney Amerika bölgesi yetiştiriliyor. Ülkemizde  de Anadolu da yetiştiriliyor .
Özellikle Haşimato  hastalığı olanlar ve gluten hassasiyeti olanlarda rahatlıkla kullanabilirler.
Son zamanlarda diyet yapanların da tercihi olan kinoa inanılmaz tok tutuyor.



Tam protein içeriyor.
Kansızlık için ideal bir besindir.
Yüksek lif oranına sahip.


Vücutta iltihap oluşumu engelliyor.
Veganların tercih ettiği bir bakliyattır.
Vitamim acısından zengindir .
İçersin de A B C D K vitaminleri vardır.
Sindirimi kolaylaştırır.

Kabızlığı önler.
Güçlü bir antioksidandır.
Enerji verir.
100gr Kinoa da  4 gr protein vardır.
Glisemik indeksi düşüktür bu nedenle diyabet hastaları da tüketebilirler.
3 Çeşidi  vardır. Beyaz kinoa , Siyah kinoa, Kırmızı kinoa,
Ben tercihim beyaz kinoa . Diğerlerini de deneyip incelediğim zaman onları da yazarım.
Bulgur pirinçle yaptığınız tüm yemekleri kinoa ile yapabilirsiniz.
Salatası da çok güzel oluyor.



Sevgiler




20 yorum:

  1. Kansızlık benim için önemli bir durum ne yazık ki , faydalarını bilmiyordum 😊kaleminize sağlık ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur geçmiş olsun inşallah kansızlığınız geçer. Çok faydalı ve besleyicidir. Teşekkür ederim.

      Sil
  2. Bir yakınımda Haşimato rahatsızlığı vardı. Aklımızda bulunsun. İlk kez duyuyorum beyaz kinona yı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gluten hassasiyeti olanlar kullanabilir. Gluten içermiyor. Doğrudur.

      Sil
  3. Kinoa hiç denemedim. Hep aklımda ama nedense fırsat olmadı. İlk fırsatta deneyeceğim. Çok teşekkürler canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur. Deneyin çok seveceksiniz. Ben teşekkür ederim. :) Sevgiler

      Sil
  4. ilk defa duyuyorum ilk defa görüyorum.
    Buğday arpa gibi birşey mi acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur . Bulgur gibi ama gluten içermiyor birde vitamin acısından çok zengin bir gıdadır.

      Sil
  5. ay kinolaı salata yapıyom hep yaaaa bi de chia iştee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel oluyor salatası da :) bende ikisini çok seviyorum. :)

      Sil
  6. Ben bir kaç kere faydalarını duymuştum teşekkür ederiz bilgilendirme için

    YanıtlaSil
  7. Doğrudur çok faydalı bir bakliyat, ben teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  8. Denemedim, alışmamışız ya,hani nasıl ne kadar kullanırız falan.
    araştırmak lazım ,haşhımoto başımın derdi çünkü.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur. Geçmiş olsun araştırın çok faydasını göreceksiniz. Teşekkürler. Sevgiler

      Sil
  9. BU BİTKİ HAKKINDA HİÇ FİKRİM YOKTU. TEŞEKKÜRLER BAHAR HANIM.

    YanıtlaSil
  10. Hep duyarım ama hiç ilgilenmedim. Anadolu'da yetiştirildiğini okuyunca dikkatimi çekti. bende denemek isterim. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur. Ülkemizde de yetişmesi süper bir şey . Deneyin çok seveceksiniz. Ben teşekkür ederim.

      Sil

Öne Çıkan

Üzümlü Cevizli Kek

Malzemler: 3 yumurta 4/3 su bardağı toz şeker 3 su bardağı un Yarım su bardağı süt Yarım su bardağı sıvı yağ 1 paket kabartma tozu 1 paket v...