Yoğurtlu Üzümlü Semizotu Salatası



Merhabalar

Sizlere severek yaptığım çok güzel bir salata tarifi vereceğim.
Havaların ısınması ile daha hafif yemek yemeğe başlıyoruz.
Bu salata da hem doyurucu hem de inanılmaz pratik bir tarif dir.
Ben öğün olarak da tüketiyorum çok da lezzetlidir.




Malzemeler;
500 gr semizotu
1 su bardağı yoğurt
yarım su bardağı ceviz içi


yarım su bardağı çekirdeksiz kuru üzüm
2 çorba kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı tuz
1çay kaşığı kırmızı toz biber
1 diş sarımsak

Üzeri için ;
Salatalık ve domates biraz kuru üzüm



Yapılışı;
Semizotları ayıklanır sapları atılır bol su ile yıkayın. Ben sirkeli suda biraz beklettikten sonra ufak bir şekilde doğruyorum. Derin bir kaba koyuyorum. Ayrı bir yerde yoğurt tuz ve sarımsak karıştırarak  sos haline getiriyoruz. Yaptığımız bu sosu semizotlarının içine ilave edip iyicene karıştırıyoruz. Daha sonra üzümlerin yarısını da bu karışımın içine ilave ediyoruz ve iyicene birbirlerine harmanlıyoruz.
Zeytinyağı ve kırmızı toz biberler ayrı bir yerde karıştırıyoruz .Yoğurtlu semizotları salata tabağına alıyoruz  üzerine zeytinyağ ve kırmızı toz biberli karışım döküyoruz. İri çekilmiş ceviz ve kuru üzümleri salatamızın üzerine döküyoruz. Arzuya göre üzerine domates salatalıkla süsleyebilirsiniz.,
Acı sevenler pul biberde ekleyebilirler .
Herkese afiyet olsun.
Denemenizi tavsiye ederim.
Görüş ve önerilerini ve ya sormak istediğiniz bir şey varsa yorum kısmın yazarak sorabilirsiniz.

26 yorum:

  1. Genel harika bir sunumla geldiniz.
    Ellerinizle sağlık

    YanıtlaSil
  2. Semizotunu çok severim, yemeğini de yaparım, bu da çok nefis gözüküyor mutlaka deneyeceğim, eline sağlık Bahar'cığım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok seviyorum. Yemeği de bir başka oluyor. Deneyin çok seveceksiniz Teşekkür ederim .

      Sil
  3. Semiz otu diyet için ideal protein desteği ise ceviz
    ikisi bir arada harika olmu
    elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tam diyet yapanlar için ideal. Teşekkür ederim.

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Neden size uzak çok faydalı bir sebzedir. Hanımınıza yakın olsun o zaman :) Saygılar

      Sil
  5. Süper görünüyor..Ellerine sağlık...Hemen deneyeceğim ben de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim. Teşekkür ederim . Deneyin çok seveceksiniz.

      Sil
  6. Sarımsak biraz çevreyi rahatsız edebilir ama onun dışında yaz mevsimi için ideal. Görseldeki tabağı siz mi hazırladınız bilmiyorum ama sunum da çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sınırlı derecede kullanıyorum tabi isteğe göre konmaya bilir ama lezzette veriyor. Yaz için gerçekten ideal bir salata. Evet ben hazırladım :) Teşekkürler

      Sil
  7. görsel çok güzel , umarım tadı da öyledir.

    YanıtlaSil
  8. Semizotu olsun yeter.Off yazın bol bol yap ablana:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok seviyorsun biliyorum ablacım :)Yazın bol bol özel tariflerimden yapacağım :*

      Sil
  9. Üzümlü ilk defa gördüm deneyeceğim:) Ben de geldim bu arada takipteyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin çok seveceksiniz. Hoş geldiniz bloğuma :) Teşekkür ederim

      Sil
  10. Bahar hanım yine döktürmüşsünüz elinize kolunuza sağlık baya bir leziz gözükor ki helede bana salatayı çok severim teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Çok lezzetli oluyor. Bende çok seviyorum :)Saygılar

      Sil
  11. Bunu yapıyorum ama ceviz koymuyordum birde bu şekilde deneyeyim iyi fikir:) Ama üzüm koymam herhalde çünkü ben ekşi tatlı beraber sevmiyorum. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin çok seveceksiniz . Cevizli bir başka oluyor. Tatlı ekşi sevmiyorsanız sizin tercihiniz ama çok da lezzetli oluyor. Teşekkür ederim :)

      Sil
  12. bunu pek severim de böyle süslenebilceğini düşünmemiştim. üzüm ceviz filan ay sen beceriksin ve en faydalı arkadaşlarımızdansın yaa. sağlıklı blogçuuu kikiriki :)

    YanıtlaSil
  13. Üzüm pek tatmadım ama çok güzel gorunuyor eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  14. Çok leziz ve sağlıklı gözüküyor. Sıcak yaz günleri için harika bir tarif.

    YanıtlaSil

Öne Çıkan

Üzümlü Cevizli Kek

Malzemler: 3 yumurta 4/3 su bardağı toz şeker 3 su bardağı un Yarım su bardağı süt Yarım su bardağı sıvı yağ 1 paket kabartma tozu 1 paket v...