Kiraz'ın Faydaları





Merhaba
Sizlere kirazın faydalarından bahsedeceğim.
Yaz meyvelerinde olan kiraz çok güçlü bir antioksidandır.
Böbrek dostudur.
Lif bakımından zengindir.
Bölgesel kilo kaybına yardımcı olur.
A K C B6 vitamini içerir.
Kalsiyum içerir.
Şeker hastaların şeker ihtiyacını karşılamak için tüketebilir.
Potasyum içerir.
Beyin için faydalıdır.
İltihapların azaltılmasına yardımcı olur.
Kanser önlemeye yardımcı olur.
Romatoid Artrit  ve gut ağrılarını hafifletir.
Çok iyi bir ağrı kesici özelliği vardır.
İnme riskini azaltır.
Spor sonrası kas ağrılarını azaltır.
Alzheimer hastalığını önler.
Uykusuzluk tedavisinde kullanılır.
Kiraz suyu yüze sürüldüğünde kırışıkları önlediği ve giderdiği söyleniyor.




Zararları;
Fazla tüketildiğin de mide de şişkinlik problemine neden olabiliyor.
Alerjisi olanlar da tüketmemelidirler.
Aşırı tüketildiğinde ishal yanma yapabilir.



Kiraz alırken nelere dikkat etmek gerekir;
Koyu renkli olanları tercih ederseniz daha tatlı olacaktır.
Buzdolabında muhafaza edin.
Buzdolabında muhafaza ederken saplarını ayırmayın, ayırırsanız çabuk bozulacaktır.
Kirazın çekirdeklerini çıkartıp derin dondurucuda uzun süre saklayabilirsiniz.
100gr 63 Kcl kaloridir. Günde 10 - 15 adet tüketebilirsiniz.
Kirazın sapı da idrar söktürücü özelliği vardır.
Saplarını kurutup çayını yapabilirsiniz. Zayıflamaya yardımcı olacaktır.


Sevgiler





48 yorum:

  1. Yaylada dalından yemek 😊 kırmızı olan meyveleri yemelisin derler ben de seviyorum 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah dalından yemek ne güzeldir. Koyu kırmızıları daha tatlı oluyor. Bende seviyorum :)

      Sil
  2. İzlediğin programları, filmleri, YouTube videolarını notlamak istersen; bu sayfa tam sana göre. Film afişlerinin altındaki yıldızlarla notunu ver. İzleyecek olanların seçici olmasında katkıda bulun. Sayfama bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Kiraz saplarını zayıflamak için kullananları duymuştum ama tek başına faydası var mıdır bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kiraz sapının kurutulup çay olarak yapılıp içilmesi ödem atmaya yarıyor. Diyet yapanlarında tercihi oluyor.

      Sil
  4. I enjoy cherries very much! They are useful.

    YanıtlaSil
  5. Çok severim, bazı faydalarını biliyordum, bazılarını öğrenmiş oldum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok seviyorum. Çok faydası olan bir meyve teşekkürler :)

      Sil
  6. Hello, thanks for the information. Have a nice day

    YanıtlaSil
  7. En sevdiğim meyvelerdendir teşekkürler bilgi için
    https://www.blogemircan.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok severim. En kısa zamanda bloğunuza ziyarete geleceğim :)
      Teşekkürler

      Sil
  8. Şimdi kiraz zamanı. Faydalarını göz önünde bulundurup kiraz yemeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kiraz zamanı :) Mevsiminde yemek her şeyi en doğrusu diye düşünüyorum . Sevgiler

      Sil
  9. TAM DA BUGÜNLERDE ÇOK FAYDALI BİR YAZI OLMUŞ BAHAR HANIM TEBRİKLER.

    YanıtlaSil
  10. Vişne deseydin akan sular dururdu ama kiraz olmadı bak.

    YanıtlaSil
  11. Severek yerim ama bu kadar şifalı olduğunu bilmiyordum :)

    YanıtlaSil
  12. kiraz hem faydalı hemde lezzetli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hem faydalın hem de çok lezzetli :) Kiraz mevsimi hem de :)

      Sil
  13. bayılırıım her akşam yarım kilo yiyiyom yaa :)

    YanıtlaSil
  14. içinde gürler çürük çıkmasa ağız tadı bozuluyor :))

    YanıtlaSil
  15. Yanıtlar
    1. I love you too. my favorite fruit. thanks for your comment 🙂☺️

      Sil
  16. Bu zamanların vazgeçilmezi benim için. Ve şeker ihtiyacımıda alabiliyorum kirazdan, paketli bir ürün yemekten daha sağlıklı. :)

    YanıtlaSil
  17. Benimde öyle. Evet şeker ihtyaçımı karşılıyor gerçektende 🙂 Doğru söylüyorsununuz . Sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Kirazın faydaları hakkında bu kadar detaylı bilgim yoktu. En sevdiğim meyvelerdendir. Teşekkürler bilgi için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok severim 🙂 bende teşekkür ederim ☺️

      Sil
  19. Kesinlikle en sevdiğim meyve. Faydalarını okuyunca daha da çok sevdim :)

    YanıtlaSil
  20. Bu sene biraz pahalı sanki ama mümkün mertebe yiyorum faydalarınıda daha net öğrendik teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene maalesef meyvelerde ve sebzeler pahalı 😑 biraz dediğiniz gibi bende teşekkür ederim 🙂

      Sil
  21. Kiraz sapının zayıflattığını çok duymuştum ama, yüze sürüldüğünde kırışıklara iyi geldiğini yeni öğrendim :) Kiraz tadında sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. Evet kiraz ın sapını çay olarak çok tüketiliyor 🙂 ödem attırıyor . Çok faydası olan bir meyve 🙂 sizede kiraz tadında sevgiler 🙂

    YanıtlaSil

Öne Çıkan

Üzümlü Cevizli Kek

Malzemler: 3 yumurta 4/3 su bardağı toz şeker 3 su bardağı un Yarım su bardağı süt Yarım su bardağı sıvı yağ 1 paket kabartma tozu 1 paket v...