Patatesli Omlet




Merhaba 🙂

Bugün çok güzel bir omlet yaptım sizlerde paylaşmak istedim. 
Çok lezzetli ve doyurucu bir tarif.






Malzemeler;
Yarım kilo patates 
4 adet yumurta
1 adet kuru soğan
6 dal maydonoz 


6 dal dereotu
1 çay kaşığı tuz

Kızartmak için ; Sıvı yağ





Yapılışı;
Patatesler soyulur , kızartmalık şekilde doğranır  (julyen) 
Tavayı ısıtıp sıvı yağı koyup , yağının ısınmasını bekleyelim. Isınan yağya
Patatesleri koyup kızartalım. Kızaran patatesleri bir tabağa alıp,  tavadaki yapı bir kaseye alın.  Çukur bir kapta ,4 yumurta kırılır iyicene karıştırılır . Yumurtalı karışımın için küçük küçük doğradığımız soğanları , ince ince kıydığımız dereotu ve maydanozları tuzu ekleyip iyicene karıştırın. 
Tavamızın içine kızarttığımız patetesleri muntazam bir şekilde dümdüz olacak şekilde dizin , üzerine yumurtalı sıvı karışımı eşit şekide dökün yayın. Beş dakka Akasını , 5 dakka önünü pişirin . Omletimiz hazır. Herkese afiyet olsun 🙂
Denemenizi tavsiye ederim.
Görüş ve önerilerinizi veya sormak istediğiniz bir şey varsa yorum kısmına yazarak sorabilirsinz


Sevgiler

43 yorum:

  1. Denemek lazım. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. ooooo hayatta en sevdiğim iki şey, yumurtalı papates ve menemen. senin bu tarifi bilmiyorum. denerim çok sevindim baak :) biz girit usulü yapıyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ikisini çok seviyorum 🙂 Dene çok seveceksin . Girit usulu nasıl oluyor 🙂

      Sil

    2. pikuuu :)
      Kabukları ile yıkanıp kurulanmış yarım kilo patatesi, soyulmuş olarak enine dilimleyin.
      Miktar kişi adedine göre değişir.
      Teflon tavaya bir parmak yağ koyun (soyola).
      Yağ kızsın.
      Patatesleri, tavaya, bir sıra dolacak şekilde koyun.
      Önlü arkalı-yakmadan-kızartın.
      Başka bir kaba alın.
      Her alışta bir tutam tuz atın.
      Bütün patatesler bitince, ateşi söndürün.
      Yağı bir kaba boşaltın.
      Patatesleri düzgün bir şekilde tavaya sıralayın.
      O yağdan bir iki çorba kaşığı yağı patateslerin üzerine gezdirin.
      4 yumurtayı bir tutam tuz ile karıştırın.
      Ocağı yakın (ne çok kısık, ne çok harlı).
      Yarım dakika sonra yumurta karışımını patateslerin üzerine gezdirin.
      Yumurtanın kenarlara yapışmasını önlemek için tahta spatül yardımıyla, tava ile yumurtayı ayırın, sık sık.
      Patatesin altı yaklaşık beş dakikada pişer.
      Üstünün de pişmesi önemli.
      Bunun için tam tava büyüklüğünde bir tencere kapağını (kenarlıksız), tavanın üstüne kapatıp, patatesleri ters yüz edip, tekrar tavaya yerleştirin.
      (İşin bu kısmı zordur. Yumurtalar dökülebilir. O yüzden çok çabuk yapılmalı)
      Patateslerin çevrilen alt kısmı da yaklaşık bir iki dakikada pişer.
      Dört parçaya kesilip servis yapılır.
      Marul salatası ile iyi gider.
      Kola veya birayla da.
      :)

      Sil
    3. Süper bir tarif 🙂 benzer yapılışı benim omletle. Ama bunu da denicem en kısa sürede. Çevirmek önemli gerçekten hızlı ve seri olmak lazım 🙂 balık kapağı var dümdüz oluyor inanılmaz iş görüyor omlette tavsiye ederim. Çok teşekkür ederim girit usulu omleti öğrenmiş oldum 🤗 . Omleti çok seviyorum kolaa çayla çok güzel oluyor. Birayı denemedim denemek lazım 🙂 sevgiler deep 🙂🥰

      Sil
  3. Çok lezzetli duruyor, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Se ve deliciosa!!
    Saludos desde España

    YanıtlaSil
  5. Yanıtlar
    1. Deneyin çok güzel oluyor. Yanında çay la enfes oluyor 🙂

      Sil
  6. Yumurtalı patates hem çok doyurucu hem de leziz. Ben hiç böyle denememiştim bir gün denemek lazım küp küp doğrarız genelde ☺️☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hem doyurucu hemde çok lezzetli oluyor. Deneyin çok seveceksiniz. Öylede güzel oluyor 🙂

      Sil
  7. OMLET TARİFİ ÇOK GÜZEL OLMUŞ. ELİNİZE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  8. So delicious is similar to the spanish omelet I love it!!!😋

    YanıtlaSil
  9. Kızartmalı değil de kavurmalı olanını daha çok seviyorum sanırım :)

    YanıtlaSil
  10. Elinize sağlık nefis olmus

    YanıtlaSil
  11. pizza gibi harika canım teşekkürler sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel görüküyor elinize sağlık
    https://www.blogemircan.com/ bu benim kişisel blog sitem ziyarete beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. 🙂 en kısa sürede ziyarete geleceğim

      Sil
  13. Bende çok seviyorum. Dediğiniz gibi nereye girse yakışıyor . Bu kızartmalı tarifi. Dediğiniz gibi rendelide yapanlar var. Öylede çok lezzetli oluyor 🙂 Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Çok teşekkür ederim. 🙂 en kısa sürede ziyarete geleceğim 🙂

    YanıtlaSil
  15. Patatesi çok severim, konulduğu şeyleri de genel olarak afiyetle yerim :D

    YanıtlaSil
  16. enfes görünüyor, emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  17. Bahar hanım işte bundan yedim ama sizinki kadar güzelmiydi bilemedim ellerinize sağlık patatesli omlet çok güzel oluyor bende tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yediğinizde güzeldir bence :) Bende çok severek yapıyorum. Çok teşekkür ederim.

      Sil

Öne Çıkan

Üzümlü Cevizli Kek

Malzemler: 3 yumurta 4/3 su bardağı toz şeker 3 su bardağı un Yarım su bardağı süt Yarım su bardağı sıvı yağ 1 paket kabartma tozu 1 paket v...