Tahinli Kek





Merhaba

Sizlere çok güzel bir Tahinli kek tarifi vereceğim .
Şekersiz yağsız kek
Çok lezzetli kolay ve pratik bir tarif.
Çayın yanında çok güzel oluyor tavsiye edelim.




Malzemeler;

1     çorba kaşığı keçiboynuzu özü
2     yumurta
2     su bardağı tam buğday unu
1     çorba kaşığı tahin


1     yemek kaşığı kabartma tozu
1     çay bardağı ceviz
3/4  su bardağı süt
1     çorba kaşığı bal



Yapılışı;

Yumurtaları iyicene çırpıyoruz. Çırptığımız yumurtaların içine keçiboynuzu özü , balı ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz. Karışımımızın içine süt ve tahin koyup karıştırmaya devam ediyoruz.
Daha sonra karışımın içine tam buğday unu,  kabartama tozu, cevizleri de  ekleyip iyicene karıştırıyoruz. Karışımımızı yağlanmış kalıba düzgün bir şekilde döküyoruz. (Yağlı kağıtta kullanabilirsiniz ) Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 35 - 40 dakika pişiriyoruz. (Fırınınızın cinsine göre bazen daha önce yada daha geç pişebiliyor, kürdan la kontrol etmenizi tavsiye ederim)
Fırından çıkardığınız keki biraz dinlendirip daha sonra servis tabağına alıp dilimleyip servis edebilirsiniz.
Herkese afiyet olsun.
Denemenizi tavsiye ederim.
Görüş ve önerilerinizi veya sormak istediğiniz bir şey varsa yorum kısmına yazarak sorabilirsiniz.


31 yorum:

  1. Tahinli kek nefis olmuş elinize saglik

    YanıtlaSil
  2. Blogunuz maşallah iştah veriyor adeta emeğinize sağlık, kek hastasıyım bu arada tarifi hemen anneciğime göstericem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler ederim :)bende çok severim kek :)
      Anneciğinize gösterin inşallah oda beğenir. Saygılar

      Sil
  3. Tahinli kek ilk defa duyuyorum . ellerinize sağlık. 2. foto güzel olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur. Beğenmenize çok sevindim. Teşekkür ederim :)

      Sil
  4. So so amazing. I love cake!
    I just followed you back :)

    www.fashionradi.com

    YanıtlaSil
  5. Görüntüsü şahane, tahin tatlılara çok yakışır, eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim :)Evet bende tahinli tatlıları çok seviyorum. Teşekkür ederim.

      Sil
  6. Ellerine sağlık kardeşim. Gelince istiyorum😊Keçi boynuzu özünün tadını merak ettim😊😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ablacımm :) Tabi neler neler yapıcam hele bir gel :)
      Keçi boynuzu özü, şeker içermiyor ama tatlı bir lezzete sahip .

      Sil
  7. Hiç yemedi, şekersiz ve yağsız oluşu çok iyi. Eline sağlık Bahar'cığım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur . Evet şekersiz ve yağsız olması gerçekten çok iyi ve sağlıklı .Teşekkür ederim :) Sevgiler

      Sil
  8. Hımm, yapayım bunu, Bilgiç 'le kalorisi az tatlılar arıyoruz. Gerçi tahin de pek yağsız bir şey değil ama pek masum duruyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi deneyin çok mutlu olurum. Çok da seveceksiniz. Düşük kalorili ve lezzetli . 1 çorba kaşığı tahinin bu kek de çok masum :) Sevgiler

      Sil
  9. Keçiboyunuzu özü ve bal şeker tadı versin diye kullandınız galiba elinize sağlık tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tatlandırsın diye kullandım. Teşekkür ederim :)

      Sil
  10. Tahini çok severim, kesin keki de çok lezzetlidir :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok severim :)tatlılara çok yakışıyor. Keki de çok lezzetli . Sevgiler

      Sil
  11. BİLGİLENDİRME İÇİN TEŞEKKÜRLER, RAMAZAN BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim :) Size de İyi Bayramalar. Sevgiler.

      Sil
  12. Evet bal ve keçiboynuzu özü ile tatlandırıyorum. Çok da lezzetli oluyor .Teşekkür ederim .

    YanıtlaSil
  13. Kek her türlü severim :) Tahinli duydum ama hiç denemedim bu güzel görünüyor ellerine sağlık :) sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kek çok seviyorum :)Denemenizi tavsiye ederim. Teşekkür ederim . Sevgiler :)

      Sil
  14. ah yaa kek delisiyiim. tahin de bayılırıım. saool yenmez bu kıyamaaam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok seviyorum. Tahin keke çok yakışıyor kıyılıyor :)
      Sevgiler Deep :)

      Sil
  15. Interesting post dear! thanks for sharing,

    YanıtlaSil

Öne Çıkan

Üzümlü Cevizli Kek

Malzemler: 3 yumurta 4/3 su bardağı toz şeker 3 su bardağı un Yarım su bardağı süt Yarım su bardağı sıvı yağ 1 paket kabartma tozu 1 paket v...