Kabak Mücveri Fırında (Glutensiz Unlu)





Merhaba

Sizlere severek yaptığım bir tarif paylaşacağım.
Hafif çok lezzetli doyurucu Fırında Kabak mücveri glutensiz .
Mide rahatsızlığı olanlar, diyet yapanlar için ideal.
Misafirlerinize çayın yanında ikram edebilirsiniz.
Yada ara öğün olarak da tercih edebilirsiniz.






Malzemeler

Kabak              ( 4 adet )
Yumurta          ( 4 adet )
Glutensiz Un   ( 2 su bardağı )
Kuru soğan      ( 1 adet )
Maydanoz       (yarım demet )
Dereotu            (bir tutam )
Kabartma tozu ( 1 adet )
Tuz                  (1 tatlı kaşığı )







Yapılışı

Kabakların kabukları soyulur ve hepsi rendelenir . Soğan ince ince doğranır.
Maydanoz ve dereotu da ince ince kıyılır. Çukur bir kaba konulur üzerine yumurta , un, kabarta tozu tuz eklenir iyice karıştırılır .
Fırın tepsimize yağlı kağıt koyup üzerine yaptığımız karışımı eşit halde yayıyoruz.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 45 dakika pişiriyoruz.
Denemenizi tavsiye ederim.
Afiyet Olsun.
Görüş ve önerilerinizi  veya sormak istediğiniz bir şey varsa yorum kısmına yazarak sorabilirsiniz.
Teşekkür ederim.

27 yorum:

  1. Kabak yemeklerini sevmiyorum ama .
    Çekirdeğini çok seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba kabak sevmeyenler bir çok tanıdığım bu mücveri çok beğendiler, belki sizde seversiniz . evet çekirdeğini bende severim :)

      Sil
  2. Harika bir tarif Bahar Hanım, glutensiz olması daha iyi. Blogunuzu yeni gördüm. Başarılar. Bana da uğra olur mu?

    YanıtlaSil
  3. Bahar hanım dolaşırken mücveriniz ilgimi çekti ve biraz duraklama yapmam neden oldu sonra blogunuzu takip etmediğimi fark ettim bundan sonra takiptesiniz ona göre müsait bir zamanda sizi de bekliyorum ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) hoşgeldiniz bloguma . bende sizi takibe aldım .tabi gelirim .teşekkürler

      Sil
    2. ben teşekkür ederim bahar hanım

      Sil
  4. Kabağı ben de çok sevmiyorum :((
    Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur ama çok faydalı belki böyle seversininiz. Teşekkürler :)

      Sil
  5. Mücveri her tür severim. Ama sanki un miktarı biraz fazla gibi geldi bana.
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende severim :) .Bu ölçülerde yapıyorum, siz kendi ölçülerinizde değişiklik yapabilirisiniz .

      Sil
  6. Kardeşim diye söylemiyorum çok hamarattır Ellerine sağlık..❤❤😊

    YanıtlaSil
  7. İnci nin kardeşi bizim de kardeşimizdir. Hayırlı olsun bloguna. Sevgiler 😊🤚

    YanıtlaSil
  8. heeeey sen bu sağlıklıııı tariflerine hep devam et yaaa hepsi işimize yarayacak inan kiii yaa :) hepimiz şekerden kaçıp daaaa yine lezzetli olan şeyler ararız heep :) ne de düzgün kesmişsin öylee dilimlerii :) heey demek incinin kardeşisiin. ay çok hoş bi haber buuuu. o da biriciklerimizdeeeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) devamı gelecek inş. evet kardeşiyim . sevgiler :)

      Sil
  9. Ben bunu unsuz diyete uygun yapıyorum yine fırında. Ama en güzeli kızartma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi öylede yapılıyor. Ben glütensiz unla yapıyorum daha tok oluyor . :)
      Kızartmalar güzel fakat kalorisi çok yüksek oluyor :(

      Sil
  10. Bir keresinde bunu yaparken karışımı tepsime döktüm ama tepsinin tabanını kapatmadı. Allah Allah neden az oldu ki bu diye bakarken gözüm mutfak robotuna ilişti. Rende kabaklar içinde duruyor. Hahaha, kabaksız mücver yapacakmışım az kalsın :)

    YanıtlaSil
  11. İyi ki farketmişsin :) kabaksız nasıl olur bilemiyorum.

    YanıtlaSil
  12. Tarifleriniz çok güzel ve sağlıklı deneyeceğim teşekkürler, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim tariflerimi beğenmenize sevindim. Deneyin çok seveceksiniz. Sevgiler

      Sil
  13. En kısa zamanda deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  14. Hoşbuldum :) Bloğuma sizde hoş geldiniz :)

    YanıtlaSil

Öne Çıkan

Üzümlü Cevizli Kek

Malzemler: 3 yumurta 4/3 su bardağı toz şeker 3 su bardağı un Yarım su bardağı süt Yarım su bardağı sıvı yağ 1 paket kabartma tozu 1 paket v...